به ایکوم ۲۰۱۹ کیوتو خوش آمدید!

همکاران محترم جامعه بین‌المللی موزه؛

من و اعضای هیئت اجرایی ایکوم با خوشحالی و هیجانی فراوان، به شما برای بیست و پنجمین مجمع عمومی ایکوم، که از اول تا هفتم سپتامبر ۲۰۱۹ در شهر کیوتو در کشور ژاپن برگزار می‌شود، خوش‌آمد می‌گوییم.

من باور دارم که این یک تجربه استثنایی برای همه ما خواهد بود، نه فقط به خاطر مباحث زیادی که مورد بحث قرار می‌گیرند و رویدادهایی که برگزار می‌شوند، بلکه به خاطر فرصتی که برای مواجهه نزدیک و بسیار چشمگیر با میراث فرهنگی به دست آمده است.

موضوع کنفرانس عمومی ۲۰۱۹ کیوتو “موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی: آینده سنت” است. این موضوع به خودی خود بیانیه‌ای درباره نقش محوری ست که موزه‌ها باید در آینده جوامع گوناگون ما ایفا کنند. آن‌ها ضمن حفظ ماموریت‌های اولیه خود – جمع‌آوری، حفاظت، ارتباطات، تحقیق، نمایشگاه – شیوه‌های خود را به دنبال ارتباط با جوامعی که به آن خدمت می‌کنند؛ تغییر داده‌اند. آن‌ها اکنون بیش از هر زمان دیگری از قدرتی که برای ایجاد گفتگو میان فرهنگ‌ها، برای ساخت پل‌هایی برای جهانی صلح‌آمیز و تعیین آینده‌ای پایدار دارند؛ آگاه هستند.

در این یک هفته، کنفرانس‌های عمومی ایکوم – با برنامه‌ها و کارگاه‌ها، جلسات کمیته‌ها و انتخابات هیئت اجرایی، و همچنین فرصت‌هایی منحصر به فرد برای اعضای ما و شرکت‌کنندگان برای دیدار و شبکه‌سازی – نقاط برجسته در زندگی سازمان ما هستند.

ایکوم ۲۰۱۹ کیوتو از این نظر ویژه است که – به پایداری عضویت بزرگتری دست پیدا کرده است، که دربرگیرنده بیش از ۴۴۵۰۰ نفر از متخصصان موزه است که نمایده بیش از ۱۳۸ کشور و سرزمین هستند. مکان این کنفرانس عمومی که شهر کیوتو در کشور ژاپن است؛ همچنین تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان را از منطقه آسیا و اقیانوس آرام جذب کرده و طیف گسترده‌ای از دیدگاه‌های همگرا را در بر می‌گیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های بارز ایکوم ۲۰۱۹ کیوتو، تنوع موضوع مباحثی ست که در جلسات مختلف این کنفرانس بررسی خواهند شد. آن‌ها این رویداد که هر سه سال یکبار برگزار می‌شود را به انجمنی تبدیل می‌کنند که می‌خواهند باشد. تاثیر پیچیدگی‌های قرن بیست و یکم بر جوامع و موزه‌ها میان متخصصان موزه از طیف وسیعی از متخصصان این حوزه به بحث گذاشته شده و راه حل‌های ممکن برای توسعه پایدار، انعطاف‌پذیری در برابر حوادث، استعمار، یا تجدید نظر درباره تعریف موزه بررسی می‌شوند.

مطمئنا چیزهای بیشتری برای دیدن، تجربه کردن و کشف کردن در کیوتو وجو دارد. چه کانون فرهنگی بهتر از این شهر هزار ساله برای بحث در مورد آینده سنت وجود دارد؟ در طول این کنفرانس، ما از فرصت‌های زیادی که برای کشف کیوتو و مناطق اطراف آن داریم لذت خواهیم برد. من شما را تشویق می‌کنم که به خیابان‌های باریک آن بروید و با کنجکاوی با مردم آن ارتباط برقرار کنید.

باعث خوشحالی و افتخار من است که به همراه میزبانان ژاپنی خود برای این رویداد مهم ایکوم به شما خوش‌آمد بگویم. تنها با مشارکت و همکاری ما ست که کنفرانس عمومی ۲۰۱۹ ایکوم می‌تواند کانونی باشد که خلاقیت با دانش ترکیب شده و گفتگوهای بین فرهنگی، درک متقابل و ساخت صلح را تقویت می‌کند.

من اطمینان دارم که ایکوم ۲۰۱۹ کیوتو، تجدید دیداری فراموش نشدنی خواهد بود که ما سال‌ها آن را در خاطر خود گرامی خواهیم داشت.

سوآی آکسوی

رئیس ایکوم

این صفحه را پرینت کنید