جشن موفق روز جهانی موزه!

جشن موفق روز جهانی موزه!

مشارکت قوی در موزه‌ها از بیش از 150 کشور و سرزمین

اجتماع موزه‌ها روز جهانی موزه را در 18 می (28 اردیبهشت) با موضوع “موزه‌ها در جایگاه کانون‌های فرهنگی: آینده سنت” جشن گرفت. همین‌طور که این موضوع، موضوع کنفرانس عمومی ایکوم 2019 در کیوتو نیز هست، روز جهانی موزه آغازگر گفتگویی جهانی درباره نقش موزه‌ها به عنوان همکارانی فعال در جوامع خود می‌باشد.

از کانادا تا اندونزی، از آفریقای جنوبی تا نروژ، موزه‌ها در سراسر جهان نشان دادند که چگونه خود را بازسازی می‌کنند تا بیشتر ارتباط برقرار کرده، بر مخاطب تمرکز کنند، و جامعه‌گرا، انعطاف‌پذیر، سازگار و همراه شوند. در نقشه تعاملی ایکوم بیش از 5000 فعالیت ثبت شده است. نزدیک به 17000 مقاله در رسانه‌ها از 112 کشور و سرزمین منتشر شده است. در فیسبوک و توییتر، 46000 پیام فرستاده شده و میلیون‌ها نفر از کاربران را گرد هم آورده است!

امسال پیتر کلر، مدیر کل ایکوم، برای جشن گرفتن روز جهانی موزه در موزه تاریخ طبیعی رباط در مراکش بود؛ و سوآی آکسوی، رئیس ایکوم، نیز توسط ایکوم صربستان در بلگراد میزبانی شد. او در مراسم سالانه جوایز شرکت کرده و از موزه ملی در بلگراد، موزه تاریخی صربستان، موزه نیکولا تسلا، موزه هنر معاصر و موزه هوانوردی بازدید کرد.

این صفحه را پرینت کنید