موزه‌ها و جامعه: نتایج پروژه مشترک موزه‌های اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب

دنیای موزه‌های کوچک، محلی و جوامع آن‌ها در اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب را از طریق مستندات تولید شده از آغاز این پروژه بررسی کنید.

پروژه “موزه‌های اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب (EU-LAC-MUSEUMS)” در سال 2014 تحت نظارت ایکوم مطرح شد. این پروژه کنسرسیومی از دانشگاهیان، متخصصان موزه و سیاست‌گذارانی ست که در اسکاتلند، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، پرو، شیلی، کاستاریکا و کشورهای مشترک‌المنافع کارائیب مشغول به کار بوده و به جامعه موزه‌شناسی متعهد هستند که در جهان تغییری ایجاد کنند.

در حالی که این پروژه وارد فاز نهایی خود در سال 2020 می‌شود، شما در اینجا برخی دیدگاه‌هایی را می‌بینید؛ درباره کار پژوهشی چند جانبه‌ای که به عنوان بخشی از این پروژه بین‎المللی انجام شده است و موضوعات بسیاری از جمله پایداری، توسعه جامعه، توانمندسازی جوانان، جنسیت و مهاجرت، و دیجیتالی شدن مجموعه‌های موزه را در بر می‌گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس ذیل مراجعه کنید:

https://www.youtube.com/channel/UCC0Xi_P0b6uBbsOKXWyy9MQ

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره “جنبه‌های عمومی پروژه‌ها”، گزارش میزگردی را بخوانید که درباره خط مشی‌ها در دفاتر کمیسیون اروپا در 29 آپریل 2019 (9 اردیبهشت 98) در بروکسل برگزار شد.

طبق نظر کارن براون: “رویکرد بخش اعظم کار ما می‌تواند به عنوان ریشه‌های گیاه توصیف شود. این شامل جوامعی ست که ما در تمام سطوح تحقیق و نوآوری با آن‌ها کار می‌کنیم – از مفهوم گرفته تا برنامه‌ریزی، اجرا، انتشار و ارزیابی – تا مطمئن شویم که تاثیر آن در جوامع احساس می‌شود. از طریق میزگرد خط مشی بروکسل و این گزارش، ما امیدواریم که پلی بین قانون و عمل ایجاد کنیم. به صداهای جامعه اجازه دهیم تا از طریق نتایج پروژه ما توسط سیاست‌گذاران و سرمایه‌دارانی که اولویت‌های ما را اجرا می‌کننید؛ شنیده شوند.”

جهت دانلود گزارش به آدرس ذیل مراجعه کنید:

https://icom.museum/wp-content/uploads/2019/11/Report-on-a-Policy-Round-Table-by-EU-LAC-MUSEUMS-held-at-the-European-Commission-offices-Brussels-29-April-2019.pdf

تمرکز بر توانمندسازی به عنوان ویژگی اصلی جامعه موزه‌ها، به اختصار “در مورد جوامع و موزه‌های پایدار”، هم نتیجه تحقیقات این پروژه و هم ابزاری کاربردی برای متخصصان موزه‌ها ست.

طبق نظر لوئیس راپوزو: “موزه‌ها در جامعه، همبستگی، پایداری، فراگیر بودن و تنوع را پرورش می‌دهند؛ که همه ابعاد مختلف توانمندسازی جامعه، و در نتیجه تشویق شهروندان است.”

جهت دانلود نشریه به آدرس ذیل مراجعه کنید:

https://icom.museum/wp-content/uploads/2019/11/On-Sustainable-and-Community-Museums_EU-LAC-MUSEUMS_Horizon2020_693669_low_res.pdf

در آخر، این پروژه یک کتاب راهنما برای دیجیتالی شدن بصورت سه بعدی و تکنولوژی‌های مدور تولید کرده است که می‌تواند مورد استفاده موزه‌های کوچک و محلی قرار گیرد.

جهت دانلود کتابچه به آدرس ذیل مراجعه کنید:

https://icom.museum/wp-content/uploads/2019/11/eulac_3dmanual_final.pdf

این صفحه را پرینت کنید