موزه‌ها و جوامع: مفاهیم، تجربیات، و پایداری؛ در اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب

مجموعه مسئولین پروژه “موزه‌ها و جوامع: مفاهیم، تجربیات، و پایداری؛ در اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب” این هفته در دفتر کمیسیون اروپا جهت تبادل نظر درباره سیاست‌هایی بر اساس نتایج تحقیقات خود ملاقات کردند.

در این جلسه که در تاریخ 29 آپریل 2019 (9 اردیبهشت) با حضور رئیس ایکوم، سوآی آکسوی، و رئیس دانشگاه هند غربی، پروفسور ویولت یودین باریتو، در بروکسل بلژیک برگزار شد؛ مسئولین پروژه پیشنهاداتی در رابطه با سیاست‌ها و خط مشی‌ها با تمرکز بر موضوعات زیر به کمیسیون اروپا و نهادهای سیاسی وابسته به اتحادیه اروپا ارائه کردند:

٭موزه‌ها، میراث فرهنگی و پایداری

٭موزه‌ها، مشارکت اجتماعی، دیپلماسی فرهنگی و نقش جوانان

٭موزه‌ها و فناوری برای ادغام دو منطقه

٭ میراث، گونه‌های مختلف و مهاجرت

این پیشنهادات به خوبی توسط سیاستمداران پذیرفته شده‌اند و مسئول هماهنگی این پروژه، دکتر کارن براون از دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند، موظف به تهیه پیش‌نویس این سیاست‌ها جهت ارائه به کمیسیون اروپا قبل از ماه ژوئن 2019 شده است.

این پروژه باعث برگزاری یک جلسه مشترک میان ایکوم آمریکای لاتین و کارائیب و ایکوم اروپا در رویداد پیش روی ایکوم در ژاپن خواهد شد. این جلسه بعد از ظهر روز 3 سپتامبر (12 شهریور) در شهر کیوتو با تمرکز بر این سوال برگزار می‌شود که “یک اجتماع موزه در کشور شما چگونه است؟”. جهت کسب اطلاعات بیشتر لطفا به سایت زیر رفته و یا به آدرس زیر ایمیل بزنید:

www.eulacmuseums.net

eulacmuseums@st-andrews.ac.uk

این پروژه به دنبال انجام تحلیلی برای مقایسه مقایسه موزه‌های کوچک و متوسط روستایی و جوامع آن‌ها در اروپا، آمریکای لاتین و کارائیب است تا تاریخچه و نظریه‌های مشترکی را پیدا کند. اساس این پروژه کمک به اجتماع موزه و به ویژه جوامع زیر مجموعه آن‌ها در کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب جهت استحکام بخشیدن به جایگاه تاریخی آن‌ها و همچنین کمک به پایداری زیست محیطی و توانمندسازی جامعه است. بودجه این پروژه توسط برنامه تحقیق و نوآوری افق 2020 اتحادیه اروپا با شماره توافق 693669 تامین می‌شود.

این پروژه توسط دانشگاه سنت اندروز اسکاتلند هماهنگ شده و اجتماعی از استادان دانشگاه، متخصصان موزه، کارشناسان بین‌المللی و سیاست گذارانی ست که در کشورهای اسکاتلند، پرتغال، اسپانیا، فرانسه، پرو، شیلی، کاستاریکا و کارائیب کار می‌کنند و متعهد شده‌اند که از طریق موزه شناسی جوامع مختلف تفاوتی در جهان ایجاد کنند. محققان این پروژه تحقیق و بررسی می‌کنند که چگونه این موسسات می‌توانند فعالیت‌های موزه‌ها را، به ویژه در جزیره‌ها و مناطق دور افتاده، اطلاع دهند.

این صفحه را پرینت کنید