موزه اکتشافات ما: توانمندسازی پناهندگان جوان در یک فضای شهری

تقریبا حدود 25.9 میلیون پناهنده در جهان وجود دارد و بیش از نیمی از این تعداد زیر 18 سال سن دارند. موزه‌ها چه کاری می‌توانند برای آن‌ها انجام دهند؟

کارت دعوت به افتتاح نمایشگاه پاپ آپ، انتشار پیام ارتباط از طریق گستره اینترنتی –  مارلین مولیو

در روز جهانی پناهندگان، از شما دعوت می‌کنیم تا “موزه اکتشافات ما”، پروژه‌ای که توسط متخصص موزه، مارلین مولیو، طراحی شده است، را بررسی کنید تا پناهندگان جوان در یک فضای شهری توانمند شوند.

هدف این ابتکار اتصال نوجوانان از یک جامعه کوچک پناهندگی با شهر آتن با استفاده از گشت و گذار فرهنگی به عنوان وسیله‌ای برای ایجاد تجربیات اجتماعی- فرهنگی معنادار و به اشتراک گذاری و تبادل خاطرات گذشته بوده است.

این تجربه گشت و گذار منجر به ایجاد نمایشگاهی فی‌البداهه توسط گروهی از نوجوانان از عراق، سوریه و کردستان در یک کمپ پناهندگی در حومه آتن شد.

عکس نمای نزدیک در نمایشگاه‌های عکاسی و متنی –  مارلین مولیو

مقاله‌ای که این تجربه را توصیف می‌کند در مجله موزه بین‌المللی منتشر شده و شامل چارچوب و روند این تعهد و چالش‌های آن می‌شود. این پروژه نشان‌دهنده یک تجربه توانمندسازی برای همه افراد درگیر این ماجرا و یک تجربه آموزشی برای ابتکاراتی از این نوع در آینده خواهد بود.

برای خواندن متن کامل این مقاله، وارد حساب کاربری خود شده و روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1111/muse.12215

درباره نویسنده

مارلین مولیو، استاد موزه‌شناسی در دانشکده تاریخ و باستان‌شناسی دانشگاه ملی و دولتی آتن و هماهنگ کننده علمی برنامه تحصیلات تکمیلی مطالعات موزه در همان دانشگاه است. او به مدت 16 سال به عنوان باستان‌شناس و موزه‌شناس در وزارت فرهنگ یونان کار کرده است. در ایکوم، او از سال 2010 تا 2016 به عنوان دبیر و رئیس کمیته بین‌المللی مجموعه‌ها و فعالیت‌های موزه‌های شهرها (CAMOC) فعالیت کرده است. در حال حاضر، او هماهنگ کننده پروژه “مهاجرت: شهرها، مهاجرت و شهرهای ورودی” است. از سال 2016، او همچنین یکی از اعضای هیئت داوران برای جایزه موزه سال اروپا و معاون رئیس شبکه میراث علمی اروپا ست.

منبع: کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان (لینک مربوطه قرار داده شود):https://www.unhcr.org/figures-at-a-glance.html

این صفحه را پرینت کنید