پیام رئیس کل ایکوم به مناسبت روز جهانی موزه 2023

پیام رئیس کل ایکوم به مناسبت روز جهانی موزه 2023

همکاران، اعضا و دوستان عزیز جامعه موزه و موزه داری
من به عنوان رئیس شورای بین‌المللی موزه‌ها (ICOM)، خوشحالم که به مناسبت روز جهانی موزه‌ها در سال 2023 با شما صحبت کنم. امسال، با موضوع الهام‌بخش «موزه‌ها، پایداری و رفاه» گرد هم می‌آییم. موضوعی که در دنیای همیشه در حال تکامل ما، بسیار مهم است.

از سال 1978، هر سال، در 18 می، جامعه موزه‌های بین‌المللی گرد هم می‌آیند تا با مردم ارتباط برقرار کنند و نقش حیاتی موزه‌ها در خدمت به جامعه و توسعه آن را به تصویر بکشند. علاوه بر این، مایلم تاکید کنم که از زمان آغاز به کار خود در سال 1978، ایکوم با افتخار سنت گرامی ایجاد پوستر روز بین المللی موزه را در هر سال حفظ کرده است. این پوسترها به عنوان بازنمایی هایی مهم و محرک عمل می کنند، جوهر موضوع را به تصویر می کشند و روح جشن جهانی ما را در بر می گیرند. به عنوان نمونه در اینجا پوستر IMD 1978 ایجاد شده توسط کمیته ملی ایکوم رومانی است:

این جشن توسط ایکوم با هدف گسترش آگاهی در مورد اینکه چگونه موزه ها به عنوان بسترهای مهمی برای تبادل فرهنگی، غنی سازی فرهنگ ها، ترویج درک متقابل، همکاری و صلح در میان مردم عمل می کنند، ایجاد شد. امروزه، این هدف مانند همیشه مرتبط و مهم است.

به عنوان متخصصان موزه، اجازه دهید تم امسال را با تمام وجود بپذیریم. اجازه دهید راه‌های نوآورانه‌ای را برای ادغام پایداری در عملیات، نمایشگاه‌ها و برنامه هایمان بررسی کنیم. بیایید برای ایجاد فضاهای فراگیر که رفاه را ارتقاء بخشد و نیازها و صدای همه افراد و جوامع را در اولویت قرار دهد، تلاش کنیم.

روز جهانی موزه در سال 2023 نه تنها فرصتی برای جشن گرفتن دستاوردهایمان است، بلکه فرصتی مناسبی برای وقف مجدد خود به اصول پایداری و رفاه است. بیایید الهام بخش یکدیگر باشیم و شبکه  حمایت و یادگیری را در جامعه بین المللی موزه تقویت کنیم.

از همه شما دعوت می‌کنم که به ایکوم و شبکه بیش از 50000 عضو آن در جشن تحول روز جهانی موزه بپیوندید.

از تعهد تزلزل ناپذیر شما به حوزه موزه تشکر می کنم و برای همه شما روز جهانی موزه را در سال 2023 شاد و تاثیرگذار آرزو می کنم!

این صفحه را پرینت کنید