کای گو کیانگ: سال‌های موزه من

خلاصه متن سخنرانی اصلی که سباستیو سالگادو در بیست و پنجمین کنفرانس عمومی ایکوم ارائه خواهد کرد را بخوانید؛ این کنفرانس از اول تا هفتم سپتامبر 2019 (10 تا 16 شهریور 98) در شهر کیوتو در کشور ژاپن برگزار خواهد شد.

کای گو کیانگ از چگونگی اثرگذاری‌اش بر سیستم موزه‌ها در دهه‌های اخیر از طریق مجموعه‌ای از پروژه‌ها در سراسر جهان می‌گوید. این پروژه ها شامل نمایشگاه انفرادی فعلی او در گالری ملی ویکتوریا در ملبورن است که همزمان با آن، نمایشگاه جنگاوران مشهور Terracotta در حال برگزاری است. همه چیز او پروژه های موزه است که شامل تاسیس مجموعه ای از موزه ها در ایواکی، فوکوشیما، و دیگر مناطق با در نظر گرفتن مشکلات حاصل از تمایلات امروزه در ساخت موزه است. نمایشگاه‌های انفرادی او در موسسات بزرگ هنر غربی – پوشکین در مسکو، پرادو در مادرید، یوفیزی در فلورانس، و موزه ملی باستان‌شناسی ناپل بوده و همچنین نمایشگاه 非品، که توسط او سرپرستی شده و با آثاری از مجموعه موزه Solomon R. Guggenheim ارائه شده است.

چگونه موزه‌های کلاسیک امروزه از هنر الهام می‌گیرند و چگونه سرپرستان موزه مانند “شمن‌ها” عمل می‌کنند تا هنرمندان را با تاریخ هنر پیوند دهند؟ ما چگونه می‌توانیم موزه‌هایی ایجاد کنیم که توسط مردم محلی پذیرفته شوند، خلاف مواردی که صرفا برندهای گردشگری فرهنگی برای خارجی‌ها هستند؟

نقش موزه برای جوامع محلی چیست؟ به ویژه در عصر حاضر که ساختن موزه‌ها در سطح جهانی فراگیر است و هنر معاصر بطور فزاینده‌ای ویژه و محدود به اشخاص خاص است.

درباره کای گو کیانگ

کای گو کیانگ در سال 1957، در شهر کوانژو در کشور چین متولد شد. او از سال 1981 تا 1985، در رشته طراحی صحنه در آمادگی تئاتر شانگهای آموزش دید و از همان زمان کارش از چند رسانه هنری عبور داده شد: از جمله طراحی، نصب و راه‌اندازی، فیلمبرداری و اجرا. کای شروع به آزمایش با باروت در زادگاه خود، کوانژو، کرد و در مدتی که در ژاپن زندگی می کرد، از سال 1986 تا 1995، به اکتشاف خواص آن ادامه داد.

با ترسیم فلسفه شرقی و مسائل اجتماعی معاصر به عنوان یک اساس مفهومی، آثار هنری او پاسخی به فرهنگ و تاریخ و ایجاد تبادل میان بینندگان و جهان بزرگتر پیرامون آن هاست. هنر انفجاری و تاسیسات او به نیرویی آغشته شده است که این هواپیمای دو بعدی را برای تعامل با جامعه و طبیعت بالا می برد.

بیشتر بخوانید:

https://icom.museum/en/news/cai-guo-qiang-keynote-for-icom-kyoto-2019/

این صفحه را پرینت کنید