ایکوم و ایکوموس با یکدیگر متحد شده‌اند در فراخوان برای خواستار استفاده از نیتروژن برای حفاظت از میراث فرهنگی!

موزه‌ها، موسسات یادبود و متخصصان میراث در اتحادیه اروپا آخرین فرصت را برای لغو قانونی دارند که اتحادیه اروپا در راستای منع استفاده از نیتروژن تولید شده در محل وضع کرده است.

همانطور که سازمان‌های حرفه‌ای به حفاظت از میراث فرهنگی متعهد شده‌اند، ایکوم و ایکوموس تمامی ذی‌نفعان میراث فرهنگی را تشویق می‌کنند تا با خواسته‌ای مشترک صدای خود را بالا برده و توضیح دهند که چرا به عقیده آن‌ها قانون اتحادیه اروپا مبنی بر منع استفاده از نیتروژن تولید شده در محل، حفاظت از میراث فرهنگی را به خطر می‌اندازد.

نیتروژن تولید شده در محل عموما برای حفاظت از مجموعه‌های ارزشمند و اشیاء فرهنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مقایسه با سایر روش‌های بسیار خطرناک‌تر و سمی‌تر، استفاده از نیتروژن مزایای زیادی دارد: این روش می‌تواند برای تقریبا همه اشیاء فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد و بیشترین سازگاری را با محیط زیست و مشخصه‌های سلامتی دارد (78 درصد از هوایی که ما تنفس می‌کنیم را نیتروژن یا N2 تشکیل می‌دهد!). نیتروژن می‌تواند برای اشیائی استفاده شود که از موادی ساخته شده‌اند که نمی‌توان برای حفاظت آن‌ها از روش‌های دیگری استفاده کرد، مانند انجماد یا روش‌های گرمایی، و به ویژه برای اشیائی که از مواد طبیعی یا ترکیبی ساخته شده‌اند. هیچ جایگزین مناسبی برای روش anoxic treatment وجود ندارد که بتواند با الزامات حفاظت سازگار باشد.

پیرو درخواست اتریش برای ابطال ماده 55(3) سازمان BPR، کمیسیون تصمیم خواهد گرفت که آن را باطل کند یا خیر. برای انجام این کار، نیاز است توجیهی که توسط اتریش ارائه شده و همچنین سایر اطلاعات موجود یا ارائه شده توسط افراد علاقمند، به خصوص با توجه به گزینه‌های موجود، تجزیه و تحلیل شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر به دو آدرس ذیل مراجعه کنید:

https://echa.europa.eu/documents/10162/9385f270-9922-fd77-7ca0-4ce8d2beea71

https://echa.europa.eu/documents/10162/328299a3-8110-6409-b173-3493bb43370f

به همین منظور، آژانس مواد شیمیایی اروپا (ECHA)، با دعوت از افراد علاقمند یک هم‌فکری عمومی را شروع کرده است تا اطلاعاتی درباره گزینه‌های جایگزین موجود بالقوه برای حفاظت از میراث فرهنگی ارائه دهند. اطلاعات جمع‌آوری شده از طریق هم‌فکری عمومی هنگام تصمیم‌گیری درباره ابطال یا عدم ابطال این قانون؛ در نظر گرفته خواهند شد.

این ممکن است آخرین فرصتی باشد که تا مدت‌ها به جامعه حفاظت داده شده است. آخرین مهلت ارسال اظهارات شما 18 ژانویه 2020 (28 دی 98) است!

لطفا از خواستار ما برای استفاده از نیتروژن تولید شده در محل، در هم‌فکری عمومی اتحادیه اروپا، که از طریق وبسایت آژانس مواد شیمیایی اروپا (ECHA) در دسترس است؛ حمایت کنید.

برای شرکت در هم‌فکری عمومی به آدرس ذیل مراجعه کنید:

http://comments.echa.europa.eu/comments_cms/PCCulturalHeritageDerogation.aspx?SubstanceName=In-situ%20generated%20nitrogen&ProductType=3,4&ECNumber=-&CASNumber=-

جهت دریافت نمونه نامه به آدرس ذیل مراجعه کنید:https://icom.museum/wp-content/uploads/2019/12/Model_letter_English.docx

این صفحه را پرینت کنید