ایکوم اعضای جدید کمیته های دائمی و گروه های کاری خود را معرفی کرد

ایکوم جهانی ترکیب جدید 10 کمیته دائمی و گروه های کاری خود را به دنبال فراخوانی برای نامزدی که در مارس 2023 راه اندازی شد، اعلام کرد. نامزدهای موفق توسط هیئت اجرایی در جلسه 166 آن (5-6-7 ژوئن 2023) منصوب شدند.

ایکوم با شبکه گسترده ای از متخصصان موزه، موزه ها و مؤسسات فرهنگی خود که بیش از 138 کشور و منطقه را در بر می گیرد، نقشی محوری در حفظ و ارتقای میراث جهانی ایفا می کند. این سازمان بر تعهد خود به تقویت چشم انداز فرهنگی جهانی تاکید می کند. کار این سازمان نه تنها به حفظ و تجلیل از میراث فرهنگی جهان کمک می‌کند، بلکه اهمیت رسیدگی به بی‌عدالتی‌های تاریخی و تلاش برای آینده‌ای فراگیرتر و عادلانه‌تر برای موزه‌ها و جوامع آنها را تصدیق می‌کند.

کمیته های دائمی و گروه های کاری: جزء حیاتی ایکوم

کمیته های دائمی و گروه های کاری ایکوم اجزای اصلی سازمان هستند. آنها که توسط رئیس ایکوم پس از مشورت با هیئت اجرایی منصوب می شوند، هدف آنها بررسی موضوعات خاصی است که بر جامعه موزه یا سازمان تأثیر می گذارد. آنها گزارش می دهند و همچنین تحت اختیارات هیئت اجرایی (ماده 5.2 قوانین داخلی) فعالیت می کنند. کمیته‌های دائمی و گروه‌های کاری با هم به ایکوم کمک می‌کنند تا پاسخگوی نیازها و چالش‌های در حال تحول موزه‌های سراسر جهان باشد

نمایندگی متنوع و جهانی

کمیته های دائمی و گروه های کاری ایکوم نمایانگر طیف متنوعی از متخصصان و کارشناسان از سراسر جهان هستند. این تنوع نشان‌دهنده تعهد سازمان به فراگیری و تشخیص ضرورت دیدگاه‌های متعدد برای رسیدگی به چالش‌ها و فرصت‌هایی است که امروزه موزه‌ها با آن مواجه هستند.

اعضای این نهادها تجربه و دانش فراوانی را در زمینه هایی مانند مدیریت موزه، حفاظت، شیوه های سرپرستی و تصدی گری و دیپلماسی فرهنگی بارائه می کنند. مشارکت آنها بدون شک به مأموریت ایکوم برای ارتقای نقش موزه ها به عنوان ابزاری برای  تبادل فرهنگ، آموزش و تفاهم کمک خواهد کرد.

لطفاً برای اطلاع از روسای جدید و اعضای کمیته های دائمی و گروه های کاری ایکوم، روی پیوندهای زیر کلیک کنید!

کمیته دائمی 

گروه های کاری

لینک کوتاه خبر: http://icom-iran.com/582c

این صفحه را پرینت کنید