مراسم بزرگداشت بانو پروین اعتصامی

25 اسفند ماه 1395 مراسم بزرگداشت بانو پروین اعتصامی در مکان سرای پروین درحالی برگزار شد که آقای دکتر قلی نژاد بدلیل از دست دادن پدر بزرگوارشان در جمع ما نبودند ، برای ایشان صبر و شکیبایی از خداوند منان آرزو داریم و
امیدواریم اعضای محترم ایکوم را در غم خود شریک بدانند.
این مراسم با صحبت های آقای دکتر احمد محیط طبابایی آغاز شد ، پس از آن یک بیوگرافی کوتاه از زندگی بانو پروین اعتصامی بصورت ویدئو پخش شد.
خانم راشین مختاری(نویسنده)در مورد جایگا و نقش پروین اعتصامی در دوران مشروطه سخن گفتند و خانم منیره پور اکبران(دانشجوی دکتری دانشگاه بهشتی)در باب تخیل فضای بسته و فضای باز در شعر پروین و آقای دکتر حمید رضا شعیری(عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و عضو هیئت مدیره انجمن سمیوتیک فرانسه و نماینده ایران در انجمن جهانی سمیوتیک)در خصوص گفتگو محوری : نظام نشانه اي چالشي- تعاملي در شعر مست و هشيار پروين اعتصامي سخن گفتند، این مراسم با حضور گروه موسیقی روژ آوا به سرپرستی خانم پروین جاودان برگزار شد، همزمان با این مراسم از آثار نقاشی هنرجویان آموزشگاه هارمونی به مدیریت آقای حسین تمجید ( نقاش معاصر) رونمایی شد، خانم نگار نادری پور مجسمه ساز و مسئول انجمن مجسمه سازان ایران و از اعضای فعال ایکوم ایران سردیسی از پروین اعتصامی را به عنوان المانی زیبا به سرای پروین هدیه کردند. همچنین تابلوی نقاشی از طرف خانم ملیله رسول پور از شاگردان خانم الهام فلاحی به سرای پروین به رسم یادبود هدیه شد. در این روز های پایانی سال حضور عزیزان و مهمانان گرانقدر آنقدر گرم و صمیمی بود که باید بگویم جای همه ی دوستانی که نتوانستند حضور پیدا کنند خالی بود .
در نهایت مهمانان عزیز از داخل ساختمان کناری ( بخش اصلی خانه پروین اعتصامی) دیدن فرمودند. جا دارد از حضور خانم محیط طباطبایی عزیز تشکر کنیم و خسته نباشید بگوییم که بدون حضور ایشان برنامه ای میسر نمیشد، همچنین تشکر ویژه از خانم درنا حمیدی عزیز و آقای دکتر علی صحراییان برای همیاری و پشتیبانی صمیمانه شان. پاینده باشید.

پروین اعتصامی

کارگروه هنرهای تجسمی ایکوم

 

[Best_Wordpress_Gallery id=”1″ gal_title=”پروین اعتصامی”]
پروین اعتصامی
این صفحه را پرینت کنید